Builda AB söker vikarierande ekonomiassistent nyfiken på byggbranschen
Buildakoncernen samlar fristående bolag inom bygg- och fastighetsbranschen. Våra ledord är kommunikation, innovation och glädje och vi arbetar utifrån deviserna hel och ren, ordning och reda, samt städat och klart. Tillsammans erbjuder våra bolag helhetslösningar för bygg, el, vvs, ventilation, uthyrning och byggsmide med en enda kontaktyta för våra kunder.
Builda AB servar våra bolag med fakturering, bokföring och administrativa sysslor. Hos oss kommer du få en tydlig koppling mellan våra uppdrag ute hos kunder och din insats. Vi erbjuder en glädjefylld arbetsplats men högt i tak och många härliga kollegor. Vi hjälps åt och arbetar prestigelöst. Vi erbjuder friskvård, sjukvårdsförsäkring och extra pensionsavsättning.
Vem är du?
Vi söker en ekonomiassistent som arbetar prestigelöst, ansvarsfullt och som vill utvecklas i sin tjänst på företaget. Du gillar att ha flera uppgifter i gång samtidigt. Du uppskattar variation och nära samspel kollegorna i ditt team respektive kollegorna ute på fältet. Du har ett bra gehör för service och ett gott bemötande. Som person är du pigg, ordningsam och har en vilja att lära nytt. Du blir lätt engagerad och du rör dig enkelt mellan krav på rutiner och utrymme för att tänka i nya banor.
Vilka kvalifikationer söker vi?
Du är gymnasieekonom eller har en KY-utbildning inom ekonomi. Du har något eller några års erfarenhet av administration/ekonomi. Du hanterar med lätthet Officepaketet, i synnerhet Excel. Tidigare erfarenhet av programvaror som Fortnox, Ascendo, Infobric (Addmobile) är meriterande men inget krav. Du har en god språklig förmåga i tal och skrift, svenska, och har du kunskaper i affärsengelska ser vi det som en tillgång.
Vad kan vi berätta om tjänsten?
Vi söker en vikarie till ekonomiavdelningen på Builda AB. Det är ett heltidsuppdrag, 100%, och startar i april-maj 2023 när en av våra ekonomiassistenter går på föräldraledighet. Vikariatet förväntas vara ca 14 månader och kan komma att förlängas. Dina arbetstider är 06:45-16:00 och tar du bil till jobbet har vi egen parkering utan avgift.
Du kommer arbeta på vårt kontor i Mölnlycke där du ingår i ett mindre ekonomiteam. Du kommer ha en varierande arbetsmiljö och hantera många olika frågeställningar i din roll. Du kommer hantera kundreskontra, leverantörreskontra, avstämningar, växelhantering, on- och offboarding, interna ledningssystem, posthantering och andra administrativa uppgifter.
Låter detta intressant så sök tjänsten idag på ansokan@builda.se. Vi kommer påbörja intervjuer innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan! Vi är nyfikna på dig.